عکس و شعر های عاشقانه و احادیث دینی عکس و شعر های عاشقانه درباره وبلاگ به وبلاگ من خوش آمدید آخرین مطالب
نويسندگان من اصعد الی الله خالص عبادته اهبط الله عزوجل الیه افضل مصلحته؛ کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد. (بحار الانوار ، ج 70، ص 249 ) حدیث (3) حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند:ان السعید، کل السعید، حق السعید من أحب علیا فی حیاته و بعد موته؛ همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد. (مجمع الزوائد علامه هیثمى ، ج 9 ، ص 132) حدیث (4) حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند:نحن وسیلته فی خلقه و نحن خاصته و محل قدسه و نحن حجته فی غیبه و نحن ورثه أنبیائه؛ ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان خداییم و جایگاه پاکی ها، ما دلیل های روشن خداییم و وارث پیامران الهی (شرح نهج البلاغه لابن ابی الحدید ، ج 16 ، ص 211) حدیث (5) حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند:قاریءُ الحدید، و اذا وقعت، و الرحمن، یدعی فی السموات و الارض، ساکن الفردوس؛ تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند (کنزالعمال ، ج 1 ، ص582) حدیث (6) حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند:خیارکم الینکم مناکبة و اکرمهم لنسائهم؛ بهترین شما کسی است که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان تر باشد و ارزشمندترین مردم کسانی هستند که با همسرانشان مهربان و بخشنده اند. (دلال الامامه و کنزالعمال ، ج 7، ص225) حدیث (7) حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند:حبب الی من دنیاکم ثلاث: تلاوة کتاب الله و انظر فی وجه رسول و الانفاق فی سبیل الله؛ از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1-تلاوت قرآن 2-نگاه به چهره رسول خدا 3-انفاق در راه خدا (وقایع الایام خیابانی، جلد صیام، ص295) حدیث ( 8) حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند:فجعل الله...اطاعتنا نظاما للملة و امامتنا أمانا للفرقة؛ خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت اسلامی و امامت و رهبری ما را عامل وحدت و درامان ماندن از تفرقه ها قرار داده است. (بحار الانوار، ج 43، ص 158) حدیث ( 9) امام رضا علیه السلام فرمودند:لا یستَکمِلُ عَبدٌ حقیقةَ الایمانِ حَتَّى تَکونَ فیهِ خِصالُ ثَلاثٍ: اَلتَّفقُّهُ فِى الدّینِ وَحُسنُ التَّقدیرِ فِى المَعیشَةِ، وَالصَّبرُ عَلَى الرَّزایا.؛ هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر نیکو در زندگى، و شکیبایى در مصیبتها و بلاها. (بحار الانوار، ج 78، ص 339، ح1 ) حدیث (10) امام رضا علیه السلام فرمودند:مَن حاسَبَ نَفسَهُ رَبَحَ وَمَن غَفَلَ عَنهَا خَسِر؛ آن کسى که نفسش را محاسبه کند، سود برده است و آن کسى که از محاسبه نفس غافل بماند، زیان دیده است. (بحار الأنوار، ج 78، ص 352، باب 26، ح 9) حدیث (11) امام رضا علیه السلام فرمودند:مَن رَضى عن الله تعالى بالقَلیل مِن الرّزق رضَى الله منه بالقَلیل مِنَ العَمل؛ هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راضى خواهد بود. (بحـارالانـوار،ج 78،ص 357) حدیث (12) امام حسین علیه السلام فرمودند:لاتـَرفع حــاجَتَک إلاّ إلـى أحـَدٍ ثَلاثة: إلـى ذِى دیـنٍ، اَو مُــرُوّة اَو حَسَب ؛ جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که اصالت خانوادگى داشته باشد. (تحف العقول ، ص 251) حدیث (13) امام رضا علیه السلام فرمودند:مَـن فـرّج عن مـومـن فـرّج الله عَن قَلبه یـَوم القیمة ؛ هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت انـدوه را از قلبش بر طرف سازد. (اصول کافى، ج 3، ص 268) حدیث (14) امام حسین علیه السلام فرمودند:أیما اثنَین جَرى بینهما کلام فطلب أحدهما رضَـى الاخر کانَ سابقة الىَ الجنّة ؛ هر یک از دو نفـرى که میان آنها نزاعى واقع و یکـى از آن دو رضایت دیگرى را بجـویـد ، سبقت گیـرنـده اهل بهشت خـواهـد بــود. (محجه البیصاء ج 4،ص 228) حدیث (15) امام حسین علیه السلام فرمودند:لاأفلَحَ قـَومٌ اشتَـروا مَـرضـاتِ المَخلـُوق بسَخَطِ الخـالِق ؛ رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب خـالق خریدنـد. (تاریخ طبرى،ص 1،ص 239) حدیث (16) امام حسین علیه السلام فرمودند:إنَّ شِیعَتَنا مَن سَلمَت قُلُوبُهُم مٍن کلِّ غَشٍّ وَ غِلٍّ وَ دَغَلٍ ؛ بدرستی که شیعیان ما قلبشان از هرناخالصی و حیله و تزویر پاک است. (فرهنگ سخنان امام حسین ص/ 476) حدیث (17) امام حسین علیه السلام فرمودند:لا یأمَن یومَ القیامَةِ إلاّ مَن خافَ الله فِی الدُّنیا (مناقب ابن شهر آشوب ج/4 ص/ 69) حدیث (18) امام حسین علیه السلام فرمودند:أَعجَزالنّاسٍ مَن عَجَزَ عَنِ الدُّعاء؛ عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند. (بحارالانوارج/ 93 ص/ 294) حدیث (19) امام حسین علیه السلام فرمودند:اَلبُکاءُ مِن خَشیةِ اللهِ نَجآةٌ مِنَ النّارِ ؛ گریه از ترس خدا سبب نجات از آتش جهنّم است. (حیات امام حسین ج 1 /ص 183) حدیث (20) امام محمد باقر علیه السلام فرمودند:اِنَّما یُداقُّ اللهُ العِبادَ فی الحِسابِ یَومَ القِیامَةِ علی قَدرِ ما اَتاهُم مِن العُقُولِ فِی الدُّنیا؛ خدا در روز قیامت نسبت به حساب بندگانش به اندازه عقلی که در دنیا به آنها داده است باریک بینی می کند. (اصول کافی ج 1 /ص 12) حدیث (21) رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:طَلَبُ العِلمِ فَریضَةٌ عَلی کُلِّ مُسلِمٍ، اَلا اِنَّ اللهَ یُحِبُّ بُغاةَ العِلمِ؛ طلب علم بر هر مسلمانی واجب است، همانا خدا جویندگان علم را دوست دارد. (اصول کافی ج 1 /باب دوم/ص 35) حدیث (22) رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:خَیرُ الأصحابِ مَن قَلَّ شِقاقُهُ و کَثُرَ وِفاقُهُ؛ بهترین یاران کسی است که ناسازگاریش اندک باشد و سازگاریش بسیار (تنبیه الخواطر، ج2، ص123 ) حدیث (23) رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:إنَّ الصَّدَقَة َلتُطفِئُ غَضَبَ الرَّبِّ؛ صدقه، خشم پروردگار را فرو مینشاند. (کنزالعمال، ح161143 ) حدیث (24) امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند:لَیسَتِ العِبادَةُ کَثرَةَ الصیّامِ وَ الصَّلوةِ وَ انَّما العِبادَةُ کَثرَةُ التَّفَکُّر فی أمر اللهِ؛ عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است. (تحف العقول، ص448) حدیث (25) رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:مَن رَدَّ عَن عِرضِ اَخیهِ المُسلِمِ وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ اَلبَتَّةَ؛ هرکس آبروی مؤمنی را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب می شود. رپنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:, :: 9:1 :: نويسنده : محمدرضا
میگویند سختی ها نمک زندگی است! چرا کسی نفهمید نمک برای من که خاطراتم زخمی است شور نیست مزه درد میدهد..... پنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:, :: 8:58 :: نويسنده : محمدرضا
من برای دوست داشتنت .. برای نگاه در چشمانت .. پنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:, :: 8:55 :: نويسنده : محمدرضا
می بوسمت بدون سانسور و می گذارمت تیتر درشت روزنامه ها آنجا که بی پروا حروفش را چیده اند و خبرهایش را محافظه کارانه ﻣﻦ همیشه " زندگی " را آسان گرفته ام و " عشق " را سخت ... پنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:, :: 8:50 :: نويسنده : محمدرضا
تزاوَرُوا تحـابـوا و تصـافحُـوا و لا تحـاشمـوا؛
به دیدن یکدیگر روید تا یکدیگر را دوست داشته باشید و دست یکدیگر را بفشارید و به هم خشم نگیرید.
(بحارالانوار،ج78،ص 347)ر
سلام برای دیدن برین ادامه مطلبر
ادامه مطلب ... جمعه 6 دی 1392برچسب:, :: 18:23 :: نويسنده : محمدرضا
آیات عظام مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی، شبیری زنجانی، سبحانی، روحانی و نوری همدانی به پرسش های شفقنا درباره منبر رفتن یک غیرروحانی پاسخ گفته اند. ادامه مطلب ... پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:, :: 10:28 :: نويسنده : محمدرضا
به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، نماد المپیک تابستانی لندن این روزها باز هم محلی برای مخالف خوانی علیه نمادهای ماسونی/ یهودی شده است. جایی که کمیته ملی المپیک ایران در نامه ای به ژاگ روک، رئیس کمیته بین المللی المپیک نگرانی خود را از این موضوع اعلام کرد.در این میان، جدا از پاسخ بی ادبانه و غیرمسئولانه نخست وزیر انگلیس و اظهارات رئیس کمیته بین المللی المپیک، در این گزارش طراح این آرم را معرفی کنیم . با بررسی سوابق طراحان این آرم، بسیاری از ناگفته ها مشخص خواهد شد ......
بقیه در ادامه مطلب +چیزهایی که جوونا خوششون میادر
ادامه مطلب ... پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:, :: 7:50 :: نويسنده : محمدرضا
بچه هم روزه اس هم چند تا فیلم برین ادامه
ر
ادامه مطلب ... سلام.چند تا فیلمه برا دانلود برین ادامه مطلبر
ادامه مطلب ... پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:, :: 7:23 :: نويسنده : محمدرضا
سلام.یچه ها میگم بیاین نظر بدین البته اول ادامه مطلبو ببینیرو حال کنینر
ادامه مطلب ... قبل از نماز وضو میگیریم و با چهره ای شاداب آماده ی نماز میشویم .وضو باعث پاکی بدنو صفای روح و روشنی دل میشود.کیفیت انجام وضو به ترتیب زیر میباشد:۱.نیتابتدا نیت میکنیم یعنی به قصد اطاعت از فرمان خدا وضو میگیریم.البته قبل از وضو گرفتن مستحب است دست های خود را تا مچ بشوییم.۲.شستن صورتپس از نیت صورت را از بالا به پایین از جایی که موی سر روییده است تا چانه میشوییم. ۳.شستن دست راستدست راست را از آرنج تا نوک انگشتان،از بالا به پایین میشوییم.۴.شستن دست چپبعد از شستن دست راست،دست چپ را مانند دت راست میشوییم.۵.مسح سرپس از شستن صورت ودستها،با رطوبتی که بر دست مانده است روی سر را مسح میکنیم.یعنی دست راست را روی سر گذاشته کمی به جلو میکشیم.۶.مسح پاپس از مسح سر،پای راست را از نوک انگشت تا آخر روی پا مسح میکنیم .بعد از پای راست ،پای چپ را مسح میکنیم و با ای عمل وضو تمام میشود.وضوی جبیرهاگر دست یا صورت زخم باشد بطوری که آب برای آن ضرر داشته باشد ،باید پارچه پاک یا چیز دیگری مثل چسب بر آن بگذاریمو هنگام شستن سایر جاها ،بر آن قسمت،تنها دست تر بکشیم. رسه شنبه 3 دی 1392برچسب:, :: 18:30 :: نويسنده : محمدرضا
دین ومذهب اصول دین ومذهب در اسلام بر پنج قسم است((:۱.توحید ۲.عدل۳.نبوت ۴.امامت ۵.معاد.))توحید :یعنی خدای متعال یکی است وشریک و همتایی نداردعدل:یعنی خداوند بزرگ مرتبه ستمگر نمی باشد .نبوت:یعنی خداوند پیامبرانی را برای ارشاد مردم فرستاد که اولین آنها آدم و آخرین آنها حضرت محمد است.امامت:یعنی پس از پیامبران اسلام دوازده نفر به امامت رسیدند که اولین آنها حضرت علی (ع) وآخرین آنها امام زمان (عج)است.معاد :یعنی همه ی انسانها در روز رستاخیز زنده شده نیکوکاران به هبشت میروند و بد کاران به جزای اعمال خود میرسند.تقلیدشناختن وفهمیدن برنامه دین اسلام همانند دیگر رشته های علمی نیازمند تلاش و کوشش زیاد است و به آسانی به دست نمیآید.به همین خاطر دانشمندانی هستند که سالیان دراز با زحمت وتحمل سختیها در حوضه های علمیه درس خوانده تا اسلام را بشناسند و آنرا به ذیگران بیاموزند.اینها عالمان متخصصان دین اسلام وجانشینان پیامبر گرامی (ص)و امامان (ع) ودر زمان حاضر هستند وبه هر یک از انان مجتهد گفته میشود .یک انسان بالغ دختر یا پسر حتماُ باید در مسایل دینی آگاه باش ولازم است از یک مرجع جامغ الشرایط تقلید کند و و مسایل دینی خود را طبق دستور آن مرجع عمل نماید تا اعمالش در نزد خداوند قبول باشد.راستی آیا شما مرجع تقلید خود را انتخاب کرده ایدراه شناخت مرجع تقلیدبهترین راه شناخت مرجع تقلید این است که دو نفر روحانی تحصیل کرده در حوزه های علمیه که کارشناس در امور دین باشند و مردم به سخنان آنان اطمینان باشندمجتهدی را به عنوان مرجع تقلید به ما معرفی کنند.زمان عمل به احکامدستور های عملی اسلام برنامه زندگی هر مسلمان است که پسران از آغاز شانزده سلگی و دختران از آغاز ده سالگی باید آنها را رعایت کنند .باید توجه داشت که سن بلوغ بر اساس سال شمسی وشناسنامه ای نیست بلکه بر اساس سال قمری میباشد. ردو شنبه 2 دی 1392برچسب:, :: 8:14 :: نويسنده : محمدرضا
جمعه 29 آذر 1392برچسب:, :: 7:21 :: نويسنده : محمدرضا
إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ (الحجرات/١٠) قطعا مؤمنین برادر یکدیگرند
فَاسْتَبِقُوا الْخَیْرَاتِ (المآئده/٤٨)
در کارهای خیر از همدیگر سبقت و پیشی بگیرید
وَقُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا (بقره/٨٣ )
با مردم نیکو سخن بگوئید
وَأَوْفُوا بالْعَهْدِ (اسراء٣٤)
به عهد و پیمان خود وفا کنید
اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى (المائده/٨)
عدالت پیشه کنید که آن به تقوی نزدیکتر است
الا بذکر الله تطمئن القلوب (رعد/2
آگاه باشید تنها با یاد خدا دلها آرام و مطمئن می گردد
فَاحْكُمْ بَیْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ (ص/٢٦)
بین مردم به حق حکم و قضاوت کن
إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْكُمْ (محمد/٧)
اگر (دین) خدا را یاری کنید او هم شما را یاری می کند
وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى (المآئده/٢)
در (کارهای ) نیک و تقوا با یکدیگر همکاری کنید
وَنَبْلُوكُمْ بِالشَّرِّ وَالْخَیْرِ فِتْنَةً (الانبیاء/٣٥)
با خیر و شر شما را آزمایش می کنیم
إِنَّ الْحَسَنَاتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئَاتِ (هود/١١٤)
قطعا نیکیها بدی ها را از بین می برند
وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ (النساء/١٩)
با زنان به نیکی و شایستگی معاشرت کنید
إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ (الحجرات/١٢)
قطعا بعضی از گمانها گناه است
وَیْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ (الهمزه/١)
وای بر هر عیب جوی هرزه زبان
لَئِنْ شَكَرْتُمْ لأزِیدَنَّكُمْ (ابراهیم/۷ )
اگر شکرگزار نعمتها بودید (نعمتهایم را) افزون خواهم نمود
إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ (الحجرات۱۳)
همانا گرامی ترین شما در نزد خدا با تقواترین شماست
وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ (بقره/۱۹۱)
فتنه انگیزی از کشتار سخت تر (وبدتر) است
وَلا تَنْسَوُا الْفَضْلَ بَیْنَكُمْ (البقره/۲۳۷)
فضل و نیکی به یکدیگر را از یاد نبرید
وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَیْنَهُمْ (الشوری/ ۳۸)
(مؤمنین) کارشان با مشورت یکدیگر انجام می گیرد
أَفَلا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ (النساء/۸۲)
پس چرا در قرآن تدبر و اندیشه نمی کنند ؟
إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ (المائده/۱۳)
قطعا خداوند نیکو کاران را دوست می دارد
وَوَصَّیْنَا الإنْسَانَ بِوَالِدَیْهِ إِحْسَانًا (الاحقاف/۱۵)
ما انسان را به احسان به پدر و مادر سفارش کردیم
إِنَّ الشَّیْطَانَ یَنْزَغُ بَیْنَهُمْ (الاسراء/۵۳)
همانا شیطان بین انسانها دشمنی و فساد ایجاد می کند
وَأَطْعِمُوا الْبَائِسَ الْفَقِیرَ (الحج/۲۸)
وافراد درمانده و فقیر را اطعام کنید
وَاجْتَنِبُوا قَوْلَ الزُّورِ (الحج/۳۰)
از گفتار باطل و نا حق دوری کنید
فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ (هود/١١٢)
همانگونه که مامور شدی (دستور رسیده تورا) پایداری و استقامت کن
فَابْتَغُوا عِنْدَ اللَّهِ الرِّزْقَ (العنکبوت/١٧)
فقط روزی را در نزد خدا(از جانب او) بجوئید
مَنْ كَفَرَ فَعَلَیْهِ كُفْرُهُ (الروم/٤٤)
هرکس کافر شود کفرش به ضرر خود اوست
فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ (الروم/٦٠)
صبر کن که وعده خداوند حق است
ِ إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِیمٌ (لقمان/١٣)
قطعا شرک به خدا ستم بسیار بزرگی است
أَلَیْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ (الزمر/٣٦)
مگر خدا کفایت گر بنده خود نیست ؟
إِنَّ اللَّهَ لَطِیفٌ خَبِیرٌ (لقمان/١٦) قطعا خداوند بسیار لطیف و آگاه است
وَیُنَزِّلُ الْغَیْثَ (لقمان/٣٤)
خداست که باران رحمت را نازل می کند
وَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَاهُ (الاحزاب/٣٧)
خداوند سزاوارتر و مستحق تر است که از او بترسی
وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا (الاحزاب/٣٩)
خداوند آنچه را که در قلب شماست می داند
َ ادامه مطلب ر ادامه مطلب ... جمعه 29 آذر 1392برچسب:, :: 7:16 :: نويسنده : محمدرضا
ادامه مطلب ... جمعه 29 آذر 1392برچسب:, :: 7:6 :: نويسنده : محمدرضا
پنج شنبه 28 آذر 1392برچسب:, :: 20:38 :: نويسنده : محمدرضا
اسلام، گرویدن به آیین آسمانی حضرت محمد صلّی اللّه علیه و آله را گویند که یکی از ادیان توحیدی و ابراهیمی است و از جامعیت خاصی نسبت به دیگر ادیان برخوردار است. معنای لغوی اسلام درلغت به معنای انقیاد و تسليم شدن است شخص فرمانبردار و مطیع رادر لغت مسلم يا مسلمان می گويند. معنای اصلاحی دراصطلاح عبارت است از گفتن شهادتین بازبان است «لا اله الا الله محمد رسول الله» که تفاوت اسلام و ایمان تفاوت اسلام به مفهوم نخست با ایمان، در آن است که اسلام، گرویدن به آیین حضرت محمد صلّی اللّه علیه و آله در زبان است، لیکن ایمان گرویدن به آن در زبان همراه با اعتقاد قلبی و عمل به احکام و دستورهای آن میباشد. البته برای ایمان دو معنای دیگر نیز ذکر شده است؛ یکی عام که هممعنای با اسلام است و دیگری خاص که عبارت است از اعتقاد داشتن و پذیرش ولایت و امامت دوازده امام معصوم علیهمالسّلام. [۱] [۲] ← دیدگاه اهل حدیث، شافعیان، معتزله و خوارج ← دیدگاه محققان اهل سنت نسبت بين اسلام وايمان در نصوص ،استعمال آنها بر سه قسم وارد شده است: ← ترادف و مثال بر آن تباين و مثال بر آن «قالت الاعراب امنا قل لم تومنوا ولکن قولوا اسلمنا» [۷] تداخل و مثال بر آن چنانچه در حدیث است که از پیامبر(ص) پرسیدند که «ای العمل افضل؟ قال الایمان بالله [۸] راه ثبوت اسلام فرد -------------------------------------------------------------------------------- برای ثابت شدن اسلام فرد سه راه ذکر شده است: ← گفتار ←← اختصاص این حکم به کافر اصلی ←← ثبوت اسلام مرتد با گفتار ← کردار ← تبعیّت ←← تبعیت از پدر و مادر ←← تبعیت از اسیر کننده ←← تبعیت از دار الاسلام اسلام مراهق در تحقّق اسلام نوجوان ممیّز نزدیک به بلوغ از کفّار با اقرار به شهادتین، اختلاف است. [۲۳] [۲۴] اسلام مکره[ویرایش] فردی که با اکراه به اسلام گرویده است، اگر از اهل کتاب نباشد، از او پذیرفته میشود، امّا اکراه اهل کتاب به اسلام صحیح نیست. [۲۵] [۲۶] آثار اسلام -------------------------------------------------------------------------------- در شریعت مقدّس بر پذیرش اسلام آثاری بار شده است که مهمترین آنها عبارتند از: ← سقوط حقوق الهی ← پاکی بدن ← محترم بودن خون، مال و فرزندان نابالغ وی ← جریان احکام بر فرزندان نابالغش ← محدود شدن همسران ← وجوب ختنه شرطیّت اسلام در تکلیف در این که توجّه تکلیف به انسان مشروط به مسلمان بودن او است یا خیر و به تعبیر دیگر، در این که اسلام شرط تکلیف است تا کافر مکلّف به فروع نباشد، یا تنها صحّت انجام تکلیف، مشروط به اسلام است، نه اصل تکلیف، اختلاف میباشد. نظر مشهور، قول دوم است. [۳۰] [۳۱] شرطیّت اسلام در صحّت عمل عبادی -------------------------------------------------------------------------------- صحّت امور بسیاری در فقه مشروط به اسلام است از جمله عبادات (اعمالی که صحّت آنها منوط به قصد قربت است) مانند نماز، روزه و حج که از کافر صحیح نیست. [۳۲] [۳۳] ← شرط صحت نیابت در عبادات شرطیّت اسلام در سایر امور -------------------------------------------------------------------------------- اسلام در برخی امور دیگر شرط است که به آنها اشاره میشود. ← تجارت ← نکاح ← ولایت ← احیاء موات ← لقطه ← عتق ← مستحق کفّاره ← تذکیه ← نذر ← قذف ← قصاص پانویس[ویرایش] پيوندها
تبادل لینک
هوشمند
|
|||||||||||||||||||||||
|